dijous, 18 d’octubre del 2012

Usos educatius dels blogs

Hola a tots i totes.

Fa uns dies, el nostre professor de Gtic ens va fer llegir un llibre que parlava sobre els usos educatius dels blogs, on explica els recursos, les orientacions i les experiències pels docents.



A continuació, definiré alguns dels conceptes que crec que són importants haver après després de llegir el llibre:


    https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjuoYv_plKBAESl6aPjU5KsajF3ITRJc3mOD52Jlp20On_6zbGhQtz6Uj-TDDGBgQBoN1rFm8QEc6vy0e0b4QpNsVW7UYNG1fix7vY4Dj4M7cJauGy6bz1ru2G4FBGwlvNmpQiL2cKWFJc/s320/foto+llibre+UOC.JPG


  • El blog o la bitácora: és un lloc web que s'actualitza periòdicament i va

    recopilant informació cronològica i aquests apareixen en primer lloc els més recents.
  • La blogosfera: és el terme on agrupa tots els weblogs. És un conjunt de comunitats ben diverses de persones que conversen, comparteixen unes pautes i patrons de comportament que possibiliten la comunicació de manera global. Per tant, els blocs estableixen una nova concepció de validesa i fiabilitat perquè hi ha indicadors de qualitat i fiabilitat que ens permet orientar-nos una mica entre tanta informació.
  • Blogosfera educativa:  ens referim a xarxes de blocs relacionades amb contexts educatius. I com podem veure al llibre hi ha diferents tipus de Edublocs (blocs educatius):  
          Blocs de centre:constitueixen revistes digitals  integrant textos informatius, d'opinió, de creació...
          Blocs destinats a seminaris i cursos de formació en TIC per al professorat.
          Blocs de professors (individuals). 
          Blocs d'aula: que es poden classificar segons la seva funció entre 

                              Bloc del professor.
                              Bloc col·lectiu (professor + alumnes).
                              Bloc de l'alumne.
  •  L'alfabetització digital: és una de les implicacions destacades a escala social però també educativa que ha acompanyat a l'evolució de la web 2.0. Ens trobem a un nou model de comunicació i gestió d'informació a través d'Internet, nous usos i noves tecnologies, on el context educatiu requereix nous enfocaments, metodologies i estratègies per poder abordar-lo.Per tant hi ha una distinció entre nadius i immigrants digitals. Els nadius són aquells que van néixer entre els 5 i 15 anys enrere, la primera generació que ha crescut immersa en aquest model tecnològic i els immigrants són aquells que han nascut abans del 1960, aquelles que s'han d'adaptar a quest model i aprendre-ho tot de nou.
  •  El blogroll o llista de blogs: és el menú que es mostra a la portada que apareixen la llista de tots els enllaços que l'autor del blog recomana. 
  • Les etiquetes: són una manera de classificar totes les entrades del blog.
  • Els RSS, feeds o sindicació: és una manera d'accedir a la informació i consisteix en seleccionar diferents fonts d'informació que ens interessin i enviar avisos d'actualitzacions a l'usuari.

Aquestes són les  definicions que penso que s'han de tenir molt clares per a poder realitzar un blog. El llibre que ens ha fet llegir defineix molts aspectes de l'utilització de les TIC. T'ajuda a anar millorant els conceptes sobre el blog, i t'ensenya a realitzar diverses accions d'aquest.

Moltes gràcies i fins aviat.

Webs consultades:
Balagué Puxan, F., & Zayas, F. (2008). Usos educatius dels blogs : Recursos, orientacions i experiències per a docents (1ª en llengua catalana ed.). Barcelona: Editorial UOC.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada